כיצד יום גיבוש לעובדים בצפון מסייע ביצירת תרבות ארגונית חזקה

המפתח לארגון מצליח הוא קיום תרבות ארגונית, המבוססת על מערכת אמונות חזקה, המשותפת לכלל חברי הארגון. כאשר לארגון יש תרבות חזקה ויציבה קורים שלושה דברים:

  1. העובדים יודעים כיצד ההנהלה העליונה רוצה שהם יגיבו לכל מצב
  2. העובדים מאמינים שהתגובה הצפויה היא הנכונה
  3. העובדים יודעים שהם יתוגמלו על כך שהם מפגינים את ערכי הארגון

אחת הדרכים הטובות להטמיע תרבות ארגונית באופן יעיל היא באמצעות יום גיבוש לעובדים בצפון או בכל מקום אחר ברחבי הארץ. אך כדי לעשות זאת באופן נכון ולהפיק מכך את המרב, כדאי לכם להקדיש מספר דקות לקריאת השורות הבאות.

במאמר נסרוק את הנושאים הבאים:

  • מהי תרבות ארגונית?
  • מה חשיבותה של תרבות ארגונית חזקה?
  • מי אחראי לייצר תרבות ארגונית חזקה?
  • אילו ערכים חשוב להטמיע בארגון, וכיצד לעשות זאת נכון?
  • מהה המכשולים שעלולים לעמוד בפניכם?

מהי תרבות ארגונית?

תרבות ארגונית מגדירה את הדרך הנכונה להתנהג בתוך הארגון, והיא מורכבת מאמונות וערכים משותפים שעברו מהמנהלים לעובדים בשיטות שונות, ובמטרה לעצב את תפיסות העובדים, התנהגויותיהם ואופן התנהלותם בארגון. תרבות ארגונית קובעת את ההקשר לכל מה שעסק עושה, ואין תבנית תרבות ארגונית אחת שמתאימה לכלל הארגונים.

חשיבותה של תרבות ארגונית חזקה

תרבות ארגונית חזקה היא מכנה משותף בקרב החברות המצליחות ביותר בעולם. ההסכמה הכללית המקובלת על כולם בדרך כלל נוגעת לסדר העדיפויות התרבותי והערכים המטופחים בארגון, שמתמקדים בארגון ובמטרותיו ולא באינדיבידואל. מנהיגים בחברות מצליחות חיים את התרבות הארגונית במקום עבודתם מדי יום, הם ברורים לגבי ערכיהם וכיצד ערכים אלו מגדירים את הארגונים שלהם וקובעים כיצד הארגונים מתנהלים

לעומת זאת תרבות לא יעילה יכולה להפיל את הארגון ואת מנהיגותו. עובדים מנותקים, תחלופה גבוהה, יחסי לקוחות לקויים ורווחים נמוכים יותר הם דוגמאות לכך שהתרבות הלא נכונה יכולה להשפיע לרעה על השורה התחתונה.

תרבות ארגונית חזקה יכולה לתרום לאמון שבין חברי הארגון ושיתוף הפעולה, להפחית את חילוקי הדעות, להגדיל את יעילות העובדים והתפוקה ולהקל על תהליכי קבלת החלטות. כמו כן, התרבות הארגונית מספקת גם מנגנון בקרה בלתי פורמלי, תחושת הזדהות חזקה עם הארגון והבנה משותפת בקרב העובדים לגבי מה שחשוב.

מנהלי החברה ממלאים תפקיד אינטגרלי מעיצוב וקיום התרבות הארגונית. אם המנהלים עצמם אינם משתלבים בתרבות של ארגון, הם לרוב נכשלים בעבודתם או פורשים עקב כשירות לקויה.

עובדים שארגוניהם הגדירו תרבויות חזקות יכולים גם להצדיק את התנהגויותיהם בעבודה מכיוון שהתנהגויות אלו מתאימות לתרבות.

נמצא שמיזוג חברות הוא בין הגורמים העיקריים לפגיעה בתרבות ארגונית קיימת, שכן המיזוג מפגיש שתי תרבויות ארגוניות שונות, וללא יד מכוונת, שתמזג בין התרבויות השונות, המיזוג עלול להוות סכנה ממשית להמשך קיום הארגון. למעשה, הסיכוי של ארגון לשרוד מיזוג ולמזג תרבויות ארגוניות עומד על 1 ל – 3 בלבד.

האם האחריות על כתפיו של מנהל משאבי האנוש בארגון?

מאחר והתרבות הארגונית ממלאת תפקיד חיוני בהצלחת הארגון, על מנהלי משאבי אנוש וחברי צוות נוספים בתחום HR לעסוק בתרבות ארגונית בעלת ביצועים גבוהים.

מנהלי משאבי אנוש אחראים להבטיח שניהול התרבות בארגון הוא מוקד ליבה בארגון, ולשם כך עליהם לעבוד עם ההנהלה הבכירה, להגדיר את התרבות הארגונית הרצויה, ולתכנן את הדרכים להשיגה באופן אסטרטגי, יעיל וחכם תוך התמקדות בנכס החשוב ביותר של הארגון – האנשים שלו.

אילו ערכים חשוב לכם להטמיע בארגון?

בלב תרבויות הארגונים מוטמעים בדרך כלל ערכים זהים. בהיעדר שיטה נכונה אחת ומוחלטת, על הארגון מוטלת חובת ההחלטה באשר לערכים שהוא בוחר להדגיש. הערכים שנפוץ מצוא בארגונים עם תרבות מוצקה הם:

  • הדגשת הישגים ותוצאות
  • הקפדה על הגינות, סובלנות וכבוד הפרט
  • הדגשת שיתוף פעולה
  • תגמול על הצלחות משותפות ואישיות
  • מתן בטחון ויציבות לעובד ומתן אופק תעסוקתי
  • עידוד ניסויים, יזמות ולקיחת סיכונים מחושבים
  • עידוד וגירוי תחרותיות

רוצים לטפח את יכולות עבודת הצוות בקרב העובדים? שאלו אותנו על יום גיבוש לעובדים בצפון או במרכז בשילוב פעילות odt עם המנחים המקצועיים שלנו.

תת תרבויות ארגוניות

כל ארגון יכול להכיל תערובת של תת תרבויות בנוסף לתרבות הדומיננטית בקרב מחלקות שונות, סניפים שונים, דרגות בהיררכיה שונות בארגון ועוד. תת-תרבויות קיימות בקרב קבוצות או יחידים שעשויים לקיים טקסים ומסורות משלהם שלמרות שאינם שותפים לשאר הארגון, הם יכולים להעמיק ולהדגיש את ערכי הליבה של הארגון, מצד אחד, ומצד שני, תת-תרבויות

כיצד בונים ומנהלים תרבות ארגונית?

מנהיגים ואנשי משאבי אנוש בארגון צריכים לנקוט בצעדים הבאים לניהול תרבות הארגון שלהם:

  • זיהוי ממצאים או תכונות נפוצות מבחינה חומרית, אידאולוגית ומנטלית בקרב הפרטים בארגון.
  • כינוס קבוצות עובדים ונציגים מכל דרגות ההיררכיה והתפקידים בארגון על מנת להעריך את חשיבותם, תקפותם ותפקודיהם.
  • כפיפת התכונות הללו להערכה קפדנית של הנחות באשר לערכים והאמונות ששוררות בקרב הנציגים.
  • סיכום הממצאים ושיתוף כלל המשתתפים לצורך קבלת תובנות
  • יצירת תכנית פעולה לניהול תרבות ארגונית, שמטרתה לשפר תכונות שתומכות בצמיחת החברה וביעילות הארגונית ולתקן תכונות, שעשויות לפגוע בחברה.

בדרך כלל, הנחות ואמונות משותפות מקורן במייסדי הארגון ובמנהיגיו. מכיוון שאמונות אלה הוכיחו את עצמה כמוצלחות (אחרת החברה לא הייתה קיימת והמנהיגים לא היו בעמדותיהם), לעתים קרובות הם לא משתלטים; עם זאת, הנחות ואמונות אלה עשויות להיות מיושנות ועלולות להפריע להצלחה עתידית.

תרגילי HR לפיתוח תרבות

ל- HR תפקיד מיוחד להבטיח כי תרבות הארגון תמשיך ותשגשג. כאשר ארגון עושה עבודה טובה בהערכת התרבות שלו, הוא יכול להמשיך ולקבוע מדיניות, תכניות ואסטרטגיות בתחום משאבי אנוש התומכים ומחזקים את מטרת הליבה והערכים שלו. בארגונים בהם תרבות ארגונית יציבה, אותם מאפייני ליבה או אמונות מניעים ומלכדים את כולם, ואף תורמים להצלחתם והתפתחותם בארגון.

לאנשי משאבי אנוש כלים רבים לפיתוח ולקיום תרבות ארגונית בעלת ביצועים גבוהים, ופעמים רבות הם בוחרים להטמיע את הכלים הללו במסגרת ימי גיבוש וכיף לעובדים, המשלבים משחקים לקבוצות גדולות וקטנות או פעילויות גיבוש לקבוצות בסביבת העבודה ומחוץ לה.

משחקים לקבוצות גדולות

באמצעות משחקים ניתן לשלב בקלות את ערכי הארגון ולהטמיע כלים שונים, כיוון שהחוויה נצרבת בזיכרון המשתתפים ונטמעת בעולמם הרגשי. בעזרת משחקים, המשתתפים מטפחים חברויות וקשרים בין אישיים, פותחים ערוצי תקשורת, נפתחים ולומדים להקשיב, להכיל, לתת מקום לזולת, לפרגן ולשתף פעולה.

ימי גיבוש וכיף לעובדים

ימי גיבוש יכולים לשלב משחקים, שתורמים גם לחיזוק התרבות הארגונית וגם לחיזוק הקשרים בין העובדים לבין עצמם ובין העובדים למנהלים ולמעסיקים. באמצעות יום כיף לקבוצות ניתן להכניס את הטמעת התרבות הארגונית דרך הדלת האחורית ובאופן לא מודע, וזאת על ידי שילוב פעילויות odt.

הטמעת תרבות ארגונית והרבה יותר, במסגרת יום גיבוש לעובדים בצפון

חברת Challenge מתמחה בפעילויות תוכן חווייתיות במסגרת יום גיבוש לעובדים בצפון ובמרכז, שנועדו להטמעת תרבות ארגונית וערכי הליבה של הארגון תוך שיפור שיתוף הפעולה ועבודת הצוות ופיתוח מיומנויות בקרב המשתתפים. לפרטים נוספים צרו קשר.

לקוחות שמשחקים איתנו

amdocs-logo
playtika logo
Microsoft_logo
intel
DHL
BankLeumiLogo
Redhat_Logo
toboola logo
MSD-logo
SAP

צרו איתנו קשר:

" היה מדהים, כולם נהנו מאוד. כל הכבוד לכם על הארגון המוקפד! החבר׳ה שלכם היו פשוט מושלמים, נעימים, נחמדים, מקצועיים ועשו עבודה מכל הלב - אתם גדולים!!! "
manpower-logo
רן קונסטנטין
סמנכ"ל מאנפאוור

השירותים שלנו

פעילויות מגניבות

מעל 10 פעילויות מתאימות לחברות וקבוצות גדולות!

פעילויות מקוונות

נסו את הגרסה המקוונת של אחת מהפעילויות הבאות

רוצים לשמוע עוד?
ספרו לנו מה אתם מחפשים

מוזמנים לעקוב אחרינו גם ברשתות החבריות ולהתעדכן בכל התכנים החדשים, פעילויות ומידי פעם גם המלצות :)

בא לכם לקבל פרטים נוספים? השאירו לנו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
"לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה."
ארז ואודי
חברת Elementor

"