בניית תרבות ארגונית באמצעות ימי גיבוש לעובדים וטיפים נוספים

חיפוש אחר דרכים לשיפור חווית העובדים בסביבת העבודה ופיתוח התרבות הארגונית תמיד יכול להניב תוצאות חיוביות, כיוון שעובד שמח הוא תמיד עובד טוב יותר, פרודוקטיבי יותר ואף נאמן יותר. חברות רבות מארגנות ימי גיבוש לעובדים ופעילויות שוברות שגרה בסביבת העבודה ומחוץ לה, אך החברות הגדולות והמצליחות בעולם השכילו אף לעשות יותר מכך, והן מעניקות לעובדיהן שעות לימוד בשכר, סבסוד לקורסים שונים, מגוון הרצאות, חוגים ופעילויות, חדר כושר במשרדיהן ועוד.

מה עושות החברות הגדולות והמצליחות בעולם כדי לשפר את חווית העובדים שלהן במקום העבודה?

מגזין פורצ'ן דירג את "גוגל" כחברה הטובה ביותר במשך 4 שנים ברציפות, בין היתר בזכות ארוחות הצהריים החינמיות שהיא מעניקה לעובדי החברה, סביבת העבודה התוססת והדינמית, ההטבות השונות, שכוללות בין היתר עיסויים ופינוקים נוספים.

אף על פי שכל אלו נשמעים נפלא, מרבית החברות במשק לא יכולות להרשות לעצמן הטבות מסוג זה לעובדיהן. סביר להניח, שחברות שלא משתוות בסדר גודלן למיקרוסופט או לנאס"א לא מסוגלות לאפשר לעובדיהן להגיע יחד עם כלביהן למקום העבודה, ובטח שלא כל חברה יכולה לסגל סביבת עבודה שיתופית.

אז כיצד בכל זאת ניתן לבנות תרבות שיתופית בארגון?

הנה 10 דרכים, שכל חברה יכולה לאמץ ולסגל כדי לשפר את התרבות הארגונית, ליצור סביבת עבודה נעימה ובריאה יותר ולשפר את הישגי העובדים והחברה.

  1. עבודת צוות

שיתוף פעולה בין עובדי הארגון תלוי ביכולת שלהם לעבוד יחד כצוות, אך כדי לבנות את הצוותים הנכונים, שיעבדו יחד בהרמוניה ויצליחו לעמוד באתגרים יחד, חשוב שיכירו בחזקות ויכבדו את החולשות של כל אחד מחברי הצוות, כך שיוכלו להיעזר האחד בשני ולעבוד יחד בצורה סינרגית. על ידי משחקי odt לעובדים ניתן לשפר את מיומנויות שיתוף הפעולה ולפתוח ערוצי תקשורת חדשים בין אנשי הצוות, וכך לשפר את עבודת הצוות והישגיהם. חברת challenge מציעה מגוון פעילויות גיבוש לעובדים בדיוק למטרה זו.

  1. מנהיגות

מנהל שנשאר סגור במשרדו לא יוכל לעודד את שיתוף הפעולה בין חברי הצוות שהוא מנהל. חשוב להנהיג מדיניות של דלת פתוחה, לדעת להקשיב, לתת מענה לקשיים שונים ולהביע את ההערכה כלפי העובדים עבור העבודה שהם מבצעים.

  1. סביבת עבודה

בסביבות עבודה שיתופיות, שמחולקות לתאים, נוצרת הפרדה בין העובדים, ורבים מהם מתלוננים על תחושת ניכור ובדידות, שנוצרת כתוצאה מכך. החברות המצליחות בעולם מעצבות סביבות עבודה שיתופיות עם מרחבים פתוחים, שמעוצבים בדרך יצירתית ומעוררת השראה ומאפשרים לעובדים להתכנס בצורה חופשית ונינוחה, לאו דווקא בחדר ישיבות פורמלי וסטנדרטי.

  1. יצירתיות

חשוב לעודד את עובדי החברה להיות חופשיים ולהביע את דעתם ואת הרעיונות שצצים במוחם. חשוב לתת לעובדים לחשוב מחוץ לקופסה, ולעודד אותם לחשוב בדרך לא שגרתית, וגם אם הרעיון נשמע מטורף, לנסות לעשות סיעור מוחות משותף, לנתח את הרעיון ולנסות להפיק ממנו את המיטב. פעילויות תוכן איכותיות בהנחיית חברת challenge, שמשתלבים במסגרת ימי גיבוש לעובדים יכולות להוציא את העובדים מתבניות חשיבה קיימות ולפתח בהם חשיבה יצירתית, שלא נשארת בתוך המסגרת.

  1. שיתוף פעולה, לא רק על בסיס פונקציונלי

לצוותים ממחלקות שונות לא תמיד יש מכנה משותף, אך מציאת דרכים לעבודה משותפת יכולה לבנות ולשפר את רוח הצוות ולעזור לחברה לצמוח. כשבסיס ההנחה הוא, שלכל עובד יש מה לתרום מיכולותיו, כישוריו והידע שלו, כולם ישמחו לצאת מאזור הנוחות שלהם ולפעול יחד לטובת הצמיחה של כולם ושל החברה. במסגרת משחקי גיבוש לצוותים גדולים או קטנים ניתן לזהות תכונות, כישורים ויכולות שלא תמיד באים לידי ביטוי במסגרת התפקיד שמבצע העובד במקום העבודה, וצדדים חדשים באישיות העובד יכולים לבוא לידי ביטוי בדרך מהנה ונעימה. חברתנו מתמחה בהנחיית משחקים וניתוח יכולות המשתתפים, כדי שכל מנהל יוכל להאציל סמכויות בצורה מיטבית לצוותים שמנוהלים תחתיו.

  1. פיתוח מיומנויות והשכלה, לא רק במסגרת ימי גיבוש לעובדים

ימי עיון, כנסים והרצאות יכולים להעניק לעובדים ולחברה יתרון. ניתן לומר, שככל שעובדי החברה יודעים יותר, כך העבודה שיבצעו תהיה טובה יותר, ויהיה להם הרבה יותר לתרום. בנוסף, השקעה בחינוך ובהשכלה של העובדים מעניקה להם יכולת להתפתחות אישית או אופק תעסוקתי חדש בחברה, מה שמעודד אותם לתת מעצמם יותר ולהיות יותר יעילים. החברות המצליחות בעולם השכילו להעניק לעובדיהן מכסת שעות שבועית לצורך לימוד, העשרה והתפתחות אישית, והן אף משלמות להם בעבורן. אף על פי שלמרבית החברות במשק אין תקציבי ענק לפיתוח ההשכלה של העובדים שלהן בדרך זו, חברות רבות משלבות הרצאות, ופעילויות חינוך שונות במסגרת ימי כיף לעובדים יחד עם ארוחה טובה, שתורמת לגיבוש הצוותים ומחזקת את הקשרים ביניהם.

  1. שקיפות

אחת התלונות הנפוצות ביותר שצצות בקרב עובדים היא שהם לא יודעים מה קורה בחברה. אף על פי שאין צורך לחשוף בפני העובדים מידע סודי, חשוב להיות פתוחים עימם ולהציג באופן ברור את יעדי החברה והבעיות שאיתן היא מתמודדת. לדוגמה, אם החברה נפגעה מהמיתון או שלקוח גדול החליט לעבור לספק אחר, חשוב להודיע על כך לעובדים, ואף להתייעץ עימם באשר לרעיונות לשיפור המצב הקיים.

  1. זמן חברתי

רבים מהעובדים מתקשרים זה עם זה באמצעות מיילים, גם אם הם עובדים לעתים במשרדים שממוקמים זה על יד זה. על מנת לשפר את שיתוף הפעולה בין העובדים הם זקוקים לאינטרקאציה אישית יותר, פנים אל פנים, ומומלץ לעשות זאת מחוץ למקום העבודה במסגרת ימי גיבוש לעובדים, או ימי כיף לקבוצות. גם ארוחת צהרים משותפת יכולה להועיל לשיפור הקשרים החברתיים, ואפשר להזמין יחד פיצה או לעשות פיקניק כפעילות שוברת שגרה. אוכל מחבר אנשים, ולכן זו דרך נהדרת לגרום להם לצאת מהמסכים ולפגוש זה את זה במסגרת פעילות חברתית פחות רשמית, קלילה ונינוחה. ניתן לנצל את הרמות הכוסית החגיגיות שנוטים לערוך לפני החגים, ולהפוך אותן לאירוע חברה מושקע, שמאפשר לעובדים ליהנות יחד, לחבור, לצבור זיכרונות משותפים ולהיכנס יחד לאווירת חג אינטימית וחמה.

  1. טכנולוגיה חדשנית

מכיוון שמשרדים הם לא פס ייצור, ואנשים יצירתיים ואינטליגנטיים משתעממים כשהם נדרשים לבצע את אותן משימות שוב ושוב, ניתן ואף מומלץ להשקיע בתוכנות ופיתוחים חדשניים, שיסייעו להם לבצע את עבודתם מהר יותר ובצורה יעילה יותר. לדוגמה, ממיר קבצי PDF לקבצי Excel שמסייע להמיר במהירות מסמכים לגיליונות אלקטרוניים יחסוך לעובדים שעות רבות של הקלדה ידנית לצורך הזנת מידע. פיתוח מסוג זה יכול לסייע גם לשתף את הקובץ בפרויקט שיתופי, כך שכל אחד יכול להוסיף או לשנות מידע על ידי עריכה פשוטה של קובץ Excel.

  1. הזדמנות

חשוב לספק הזדמנויות צמיחה לעובדים, תגמולים עבור משימות שבוצעו בהצלחה וכדו'. עובד שמרגיש שיש לו אופק תעסוקתי בחברה מתאמץ יותר להוכיח את עצמו ושומר על ביצועים גבוהים באופן עקבי.

חברות צריכות לשמור על עובדיהם הטובים ביותר, וניתן לעשות זאת רק באמצעות פיתוח תרבות ארגונית חיובית ויציבה. כשההצלחה הארגונית תלויה במידה רבה במהירות ובאופן שבו עובדי הארגון חוברים זה לזה, מנהלים צריכים להיות תמיד עם היד על הדופק, ולאתר אחר דרכים חדשות לגבש את העובדים יחד בפן החברתי לטובת תפקוד מיטבי בפן המקצועי.

מחפשים פעילות שוברת שגרה שתשפר את חוויית העובדים שלכם מצד אחד ותסייע לפתח את התרבות הארגונית מצד שני? חברת challenge היא חברה שמתמחה בהנחיית פעילויות תוכן לא שגרתיות, שמוציאות את כולם למסע מדהים שכולו הנאה, יצירתיות ואדרנלין, משלבות חידות, אתגרים, תחרויות ומשימות קבוצתיות בשילוב טכנולוגיות חדשניות, שמסייעות לפיתוח מיומנויות, להעשרה, לחיזוק שיתוף הפעולה, עבודת הצוות, המנהיגות ומיומנויות נוספות.

נשמח להתאים לכם פעילות שתוציא אתכם מהקווים ותחזיר אתכם למסגרת רעננים וסופר מאורגנים, כצוות!

לקוחות שמשחקים איתנו

amdocs-logo
playtika logo
Microsoft_logo
intel
DHL
BankLeumiLogo
Redhat_Logo
toboola logo
MSD-logo
SAP

צרו איתנו קשר:

" היה מדהים, כולם נהנו מאוד. כל הכבוד לכם על הארגון המוקפד! החבר׳ה שלכם היו פשוט מושלמים, נעימים, נחמדים, מקצועיים ועשו עבודה מכל הלב - אתם גדולים!!! "
manpower-logo
רן קונסטנטין
סמנכ"ל מאנפאוור

השירותים שלנו

פעילויות מגניבות

מעל 10 פעילויות מתאימות לחברות וקבוצות גדולות!

פעילויות מקוונות

נסו את הגרסה המקוונת של אחת מהפעילויות הבאות

רוצים לשמוע עוד?
ספרו לנו מה אתם מחפשים

מוזמנים לעקוב אחרינו גם ברשתות החבריות ולהתעדכן בכל התכנים החדשים, פעילויות ומידי פעם גם המלצות :)

בא לכם לקבל פרטים נוספים? השאירו לנו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
"לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה."
ארז ואודי
חברת Elementor

"